Poddnamn: Mediepodden
publicerad: 2017-03-02 14:37
Avsnitt 28: De nya barnteve-mogulerna

Är konceptet “videoklipp från lekland” ett hållbart Youtube-koncept? Det återstår att se men klart är att det är oerhört populärt i dag – och genererar hundratals miljoner visningar.

På barnens kant av Youtube finns det flera svenska kanaler som drar in enorma mängder visningar och omsätter miljoner. Det rör sig om allt från föräldralediga som stött på guld till personer som långsiktigt utvecklat mångspråkiga medieimperium. Andra regler kring kvalitet och marknadsföring råder på videos som inte styrs av stora mediehus utan är riktade till barn.

Vilka är dessa aktörer och hur går det till? Det avhandlas i avsnitt 28 av Mediepodden.

Partner till podden är TCO och Meltwater.

Andrés Stoopendaal – DEL 2 – “I Stockholms kulturvärld ligger alla med alla”
23:01
-1:23:24
[[poddavsnittetDetaljer]]