Poddnamn: Mediepodden
publicerad: 2019-12-05 15:39
Avsnitt 103: Kartläggning av nyhetspoddar i Sverige och världen – Wahlgren gör reklam trots SVT-medverkan – Klassklyftorna i svenska sociala medier

Pernilla Wahlgren spelar en av årets huvudroller i den SVT:s julkalender, hon gör det samtidigt som hon gör reklam för företag i sina egna sociala kanaler. Något som SVT vanligtvis förbjuder. Vi ringer upp ansvarig utgivare för att fråga om de ändrat sin policy – eller om det är ett regelbrott.

Reuters institute har släppt en ny rapport om poddlandskapet – och Sverige ingår i rapporten. Olle har djupdykt i rapporten och plockat fram de mest intressanta delarna.

Och så skär vi datan från Svenskarna och internet på nya sätt. Vi hittar en trend i att de rika i Sverige är mest aktiva på sociala medier – till och med på Flashback.

Med Olle Lidbom och Emanuel Karlsten.

patreon.com/mediepodden

Andrés Stoopendaal – DEL 2 – “I Stockholms kulturvärld ligger alla med alla”
23:01
-1:23:24
[[poddavsnittetDetaljer]]