Poddnamn: Framgångspodden youtube
publicerad: 2025-04-27 09:00
Så bygger du ett e-handelsimperium – Fedja Porobic
Detta avsnittet är i betalt samarbete med Qliro.
I detta inspirerande avsnitt möter vi Fedja Porobic, en av Sveriges mest eftertraktade e-handelsexperter, som hjälpt bland annat bolag som Mockberg och Västerbottenssåpa att växa.
Fedja fick tidigt ett intresse för teknik och programmering, och berättar om sin väg in i e-handeln. Det var efter några mindre lyckade bolagsstarter som han upptäckte sin verkliga styrka – att ta andras idéer och göra dem lönsamma. Idag är han känd för att hjälpa varumärken att gå från noll till över 100 miljoner i omsättning.
Fedja delar med sig av sina bästa strategier för framgång inom e-handel, som konverteringsoptimering, internationell expansion och vikten av storytelling och personlig branding. Han pratar också om lojalitetsstrategier, prenumerationsmodeller och hållbarhet, både affärsmässigt och miljömässigt.
Med en datadriven, hands-on approach betonar han vikten av att inte vara rädd för att testa, misslyckas och optimera – och att förstå sin kund för att bygga långsiktig framgång. Detta är ett avsnitt fyllt med värdefulla insikter för alla som är intresserade av e-handel och entreprenörskap.
Följ Fedja Porobic här: / porobic
Läs mer om Qliro: https://www.qliro.com/sv-se/foretag
Följ Qliro på LinkedIn: / qliro
Alexander Pärleros:
/ alexanderparleros
Tusen tack för att du lyssnar!
I detta inspirerande avsnitt möter vi Fedja Porobic, en av Sveriges mest eftertraktade e-handelsexperter, som hjälpt bland annat bolag som Mockberg och Västerbottenssåpa att växa.
Fedja fick tidigt ett intresse för teknik och programmering, och berättar om sin väg in i e-handeln. Det var efter några mindre lyckade bolagsstarter som han upptäckte sin verkliga styrka – att ta andras idéer och göra dem lönsamma. Idag är han känd för att hjälpa varumärken att gå från noll till över 100 miljoner i omsättning.
Fedja delar med sig av sina bästa strategier för framgång inom e-handel, som konverteringsoptimering, internationell expansion och vikten av storytelling och personlig branding. Han pratar också om lojalitetsstrategier, prenumerationsmodeller och hållbarhet, både affärsmässigt och miljömässigt.
Med en datadriven, hands-on approach betonar han vikten av att inte vara rädd för att testa, misslyckas och optimera – och att förstå sin kund för att bygga långsiktig framgång. Detta är ett avsnitt fyllt med värdefulla insikter för alla som är intresserade av e-handel och entreprenörskap.
Följ Fedja Porobic här: / porobic
Läs mer om Qliro: https://www.qliro.com/sv-se/foretag
Följ Qliro på LinkedIn: / qliro
Alexander Pärleros:
/ alexanderparleros
Tusen tack för att du lyssnar!